عطای خداوند سبحان، کوثر قرآن، همتای امیر مومنان و الگوی بی بدیل تمام جهانیان مبارک باد
زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه “مادر” است زیباترین خطاب “مادر جان” است “مادر” واژه ایست سرشار از امید و عشق واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید روزت مبارک مادر جان
باز از چمن داور، یک غنچه نمایان شد از یمن قدوم او عالم همه بستان شد برخیز نما شادی، ایام سرور آمد چون باز دری بر خلق از روضه ی رضوان شد میلاد حضرت زهرا(س) برشما مبارک باد
امام صادق(ع)می فرمایند: اگر دوست داری خداوند عمرت را زیاد کند پدر و مادرت را خوشحال کن.
در نگاه پر فروغت در آماقه سکوتت تنها محبت را میبینم مهر تو در زره زره ی وجودم رخنه کرده و حال به زیبا ترین و مقدس ترین واژه یعنی مادر قسم می خورم که دوستت دارم. مادر عزیزم روزت مبارک
ز آسمان دل من خورشید و مه برآمد شب میلاد احمد(ص) با پور حیدر آمد همه شادی نمایید که میلاد نبی شد جلوه ی نور صادق ز بعدش منجلی شد
درخلوت شب آمنه زیبا پسري زاد تنها نه پسر بربشریت پدري زاد در فتنه بیدادگران دادگري زاد چشم همه روشن كه چه قرص قمري زاد میلادحضرت رسول اكرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) مبارك باد.
این هفته، حقیقتاً هفتهی وحدت است؛ این ایّام حقیقتاً ایّام اتحاد مسلمانهاست. مسئولان سیاسی، وظیفهشان سنگین است؛ مسئولان فرهنگی، نویسندگان و علما، باید از طرح مسائل اختلافآفرین و تفرقهافکن بپرهیزند؛ هم سنّی و هم شیعه، همه، باید روی این نقطهی اتحاد تکیه کنند. و توقع از علما و زبدگان و نخبگان سیاسی است که خطورت زمان را بفهمند، اهمیت اتحاد مسلمانان را بفهمند و توطئهی دشمنان را برای شکستن این اتحاد و همدلی بفهمند.
سامانه «گرداب تعاملی» روشی جدید برای ارتباط مخاطبین با فرماندهی امنیت_سایبری سپاه است. در این سامانه امکانات مختلفی برای مشارکت عموم مردم در تامین امنیت فضای مجازی و حقیقی در نظر گرفته شده است.
شما تنها با داشتن یک ایمیل می توانید عضو سامانه تعاملی گرداب شوید. این تنها چیزی است که از شما خواسته می شود؛ مگر آنکه خود شما مایل باشید همکاری بیشتری با این مرکز داشته باشید.
کاربرانی که تمایل به عضویت در این سامانه ندارند، می توانند از بخش «ارسال گزارشات بدون ثبت نام» گزارشات خود را ارسال نمایند.
در این سامانه شما می توانید:
1گزارش تخلفات (اینترنتی و غیر اینترنتی) را بفرستید؛ 2 ایده های خود در حوزههای سایبری را برای مرکز ارسال کنید؛ 3 مطالب خود را جهت انتشار در گرداب جهت انتشار در این سایت ارسال نمائید (کاربرنگار)؛ 4با دیگر کاربران چت نمایید.
کاربران در صورت مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با فضای_مجازی میتوانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ارسال گزارش آن، اقدام نمایند.
برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع «شبکه های مجازی، دانشگاه و سیاست های فرهنگی» و با حضور محمد مهدی فتوره چی مدیر گروه موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران و محمد آقاسی مدیرعامل موسسه افکار سنجی دانشجویان ایران روی آنتن رادیو گفت و گو رفت. مدیرعامل موسسه افکار سنجی دانشجویان ایران با بیان اینکه ما بین عضویت در شبکه_های_اجتماعی و استفاده از آن تفاوت قائلیم، گفت: طبق نظرسنجی که انجام داده ایم ۵۳ درصد مردم عضو شبکه های اجتماعی هستند و تلگرام بیشترین محبوبیت را دارد که چیزی برابر ۲۸ میلیون نفر می شود. از هر ۱۰۰ مرد ایرانی ۵۵ نفر و از هر ۱۰۰ زن ایرانی ۵۱ نفر عضو شبکه های اجتماعی هستند.
محمد مهدی فتوره چی مدیر گروه موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد کاربردهای #فرهنگی مثل استفاده از موسیقی یا استفاده از بازی های مجازی، در اولویت کاربران نوجوان است. کاربردهای ارتباطی بین جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال بیشتر است و بیشترین وابستگی کاربران نوجوانان فرانسوی مربوط به بازی های خلاقانه است اما در ایران جوانان دنبال دوست یابی و تعاملات مجازی هستند.
در سال ۲۰۰۴ بیش از یک میلیون کاربر ایرانی از سایت های #غیر_اخلاقی بازدید کرده اند
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح پالایش هوشمند در شبکه اینستاگرام و شناسایی و مسدود کردن ۹۵ میلیون مصداق غیراخلاقی در این شبکه خبر داد.
به گزارش قرارگاه فرهنگی سبکبالان عاشق؛ به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به بحث صیانت از فضای مجازی در شبکههای اجتماعی و اجرای طرح پالایش هوشمند در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، گفت: در ابتدای طرح بیش از ۵ درصد از محتوای عبوری از شبکه زیرساخت، مطالب مبتذل و مستهجن بود که با اجرای پالایش هوشمند در سال گذشته، ۹۵ میلیون مصداق غیراخلاقی در این شبکه شناسایی و مسدود شد. این درحالی است که در گذشته با تلاشهای انجام شده تنها ۱.۲ میلیون مصداق شناسایی شده بود.
وی به تولید محتوای داخلی اشاره کرد و افزود: افزایش سهم تولید محتوای داخلی از ۱۰ درصد در ابتدای این دولت به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته که به این معنی است که ۴۰ درصد محتوای مورد استفاده کاربران اینترنت در ایران در داخل کشور تولید میشود.
زائران اربعین ... یادتان باشد که ستون به ستون را مدیون قطره قطره خون شهیدانید! آن ها که پشت پیراهن خاکے نوشتند "مسافر کربلا" ولی هیچ گاه حرم یار را ندیدند...
التماس دعا میگیم به اون ڪسایے ڪه یواش یواش دارن ساڪشونو جمع میڪـــــنن تا پیاده برن دســـــت بـــــوس آقا ...
یه زمانے ڪسے میرفت ڪربلا خیلے تو چشم بود ولے الان ڪسایے ڪه جاموندن بیشتر تو چشمن
یا ابـــــاعبـــــدالله ( علیه السلام ) پایم ڪه جا مانده ... دلـــــم را مے فرستم به زیارت ارباب ... انگار ڪه قسمت نیست ؛ چشمانم ڪربلایے شوند ؛ امسال هم دلـــــم راهے ڪربلا میشود ... درآن زمین ڪه پناه تمام عـــــالم بود فقط براے من روسیاه جا ڪم بود⁉️ اے ڪسانیڪه به زیارت مولایمان شرفیاب مے شوید ؛ از قول جاماندگان اربعین به مـــــولایمان بگویید :
اے آقایے ڪه قوانین عبور را در مرزها به هم میزنے ! وقانون عاشـــــقے راحاڪم میڪنے❗️ ڪنار پل صراط منتظر ڪرمت مے مانیم تا بیایے قوانین عبور را ڪنار بزنے و عاشـــــقانت را بے حساب عبور بدهے ... ان شاء الله
«لایک! شما یک خانم چادری جذاب هستید» پسر بچه نوجوان این جمله را زیر عکس فلان خانم چادری در فلان شبکه اجتماعی نوشته و پاسخ گرفته بود:«ممنونم نظر لطف شماست» احتمالا آن خانم چادری فکر کرده برای ترویج فرهنگ حجاب یک گام بزرگ برداشته. اینکه با حجاب توانسته در معرض نگاه و توجه و تحسین و گاهی اوقات ابراز علاقه قرار بگیرد.
گمان کرده که ظرفیتهای کشف نشده چادر را پس از دهها سال کشف کرده. گمان کرده که با شگردی منحصر به فرد هم خدا را به دست آورده هم خرما را. برای همین است که هر روز مدلی جدیدی از ترکیب چادر و روسری و آستین و ساعت و آرایش را رو میکند و خودش را پرچمدار تبلیغ حجاب میداند، اما حواسش نیست که اساسا چادر قرار است مقابل این خودنماییها را بگیرد و جذابیتهای زنانهاش را بپوشاند. حواسش نیست که در این ترکیب ناهمگون، تعارضی ذاتی دارد. مثل آن آقایی که سالها قبل در یکی از کشورهای خارجی با لباس روحانیت پاپیون زده بود که باید نوآوری کنیم و از قضا اسباب خنده مردم را فراهم کرد.
در این چند سال اخیر، چادر با فرهنگهای جدیدی همراه شده که برخی از آنها اساسا فرقی با بدحجابی ندارد. حتما شما هم دیدهاید دخترانی که چادر را بخشی از تیپ خود میدانند و گویا با استفاده از چادر میخواهند چهره خود را قاب بگیرند. بعد هم در قواره یک فعال اجتماعی ظاهر میشوند و هر روز عکسهای مختلفشان را این طرف و آن طرف منتشر میکنند تا محرم و نامحرم لایکشان کنند.
اما حقیقتا این نوع پوشش که باعث انگشت نما شدن فرد در جامعه میشود، مصداق لباس شهرت نیست؟ در تعریفهای فقهی ما یک شرط اساسی برای حجاب تعریف شده که نباید «جلب توجه» کند. حجاب باید در مسیر عفاف و حیا و پوشیدگی تعریف شود، اما این فرهنگ جدید و ابداعی که از قضا وارداتی هم نیست و ساخت ذهن خلاقانه برخی از بانوان ایرانی است، حجاب جدیدی را معرفی کرده که در مسیر خودنمایی تعریف میشود و از بیخ و بن ضدحجاب است.
اینکه زن بتواند با چادر به آسانی فعالیت اجتماعی کند را هیچ کس منکر نیست،بانوان محجبه و عفیفه قطعا میتوانند با حفظ شئون شرعی به فعالیت اجتماعی بپردازند. اصلا ضرورت همین موضوع بود که چند سال قبل برخی از کارشناسان دور هم جمع شدند و اقدام به طراحی چادرهایی کردند که در عین سادگی، دست و پاگیر بانوان هم نبود.
چادرهایی که مثلا هنگام رانندگی یا حمل کودک محدودیت ایجاد نمیکرد، اما این خلاقیت به مرور تبدیل به یک بدعت شد و طراحان بعدی، به فکر آن افتادند تا چادرهایی جذاب تولید کنند و کار به جایی کشید که باخط نستعلیق و نسخ روی چادر بانوان کلمات قصار مینوشتند و شعار میدادند که با چادر محدودیت نیست و میتواند شما را جذابتر کند! این طراحان ادعا میکنند که فقط با چنین روشهایی میتوان برخی از دختران امروزی که با حجاب ارتباط خوبی ندارند را به سوی چادر کشاند، اما انگار نسخه ناشیانهای که آنها برای حجاب جامعه نوشتهاند، به ضد خود تبدیل شده و به قول جناب مولوی «از قضا سرکنگبین، صفرا فزود»ه است. مخاطب اصلی بازار چادر خانوادههای مذهبی هستند و قطعا این چادرهای تیپیکال بیش از آنکه به دست جامعه هدف برسد، به دست متدینین رسیده و گاهی اوقات گره چادر آنها را شل کرده است.
این تدبیرهای بدعتگونه سابقه بسیاری دارد، مگر در همین یکی-دو دهه اخیر به بهانه مقابله با موسیقیهای مبتذل وارداتی، خودمان به تولید ابتذال نپرداختیم؟ مگر برای آنکه رضایت عدهای را جلب کنیم، پیچ شرعیات را شل نکردیم؟ مگر خطوط قرمزمان را تغییر ندادیم؟ آنقدر که گاهی اوقات موسیقیهای وطنیمان شرمآورتر از برخی نسخههای خارجی شده است.
بیایید تعارف را کنار بگذاریم. این روزها باید نگران حجاب برتر بود. حجابی که در طول همه این سالها نماد پوشش و عفت بوده، حالا در خطر است. دعوای ما، درباره چادر و مانتو نیست. درباره «میل به جذابیت» است. ماجرا این است که این بانوان قبل از انتخاب چادر باید به این سوال پاسخ دهند که آیا میخواهید جذاب باشید یا نه؟ اگر پاسختان مثبت است، تا دلتان بخواهد گزینه دارید، لطفا بیخیال چادر شوید که برای ما مقدس است و عزیز.
حقیقت این است که ما به جای آنکه مردم را وارد دایره دین و حجاب و اعتقاد کنیم، مدام تلاش میکنیم که مساحت این دایره را زیاد کنیم، آنقدر زیاد تا دیگر کسی بیرون نماند. فراموش کردهایم آن کلام امام صادق را که فرمود: کلام ما را بدون حذف و اضافه به مردم بگویید، فطرت آنها خواهد پذیرفت.
در 28 ذیالحجه سال 63 هجری قمری در شهر مدینه انقلابی علیه دستگاه ظالم یزید به وقوع پیوست، زیرا این انقلاب در راستای عکس العمل به شهادت امام حسین(ع) بود، این واقعه را به دلیل آن که در ریگزارى در اطراف مدینه به نام «حّره» واقع شد و پایگاه لشکر یزید نیز در آن جا بود، آن را در تاریخ به نام «واقعه حرّه» ثبت کردهاند.
علت اصلی آغاز انقلاب مدینه، سفر هیئت نمایندگی اهل مدینه به شام بود، هیئتی مرکب از عبدالله بن حنظله انصاری معروف به «غسیل الملائکة»، عبدالله بن ابی عمرو بن حفص بن مغیره مخزومی، منذر بن زبیر و عدهای دیگر از رجال و اشراف مدینه به نمایندگی از طرف اهل مدینه نزد یزید رفتند.
به گزارش قرارگاه فرهنگی سبکبالان عاشق همان گونه که از عنوان این بازی نمایان است، «سردار سامراء» با محوریت شهدا و جنگتحمیلی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره حاج سید حمید تقویفر فرمانده محور عملیاتی سامراء ساخته شده است تا بخش کوچکی از مجاهدتهای این فرمانده و شهید مدافع حرم را در قالب اپلیکیشنی چند رسانهای به نسل جوان نمایش دهد.
سردار سامراء از دو بخش مراحل و گالری تشکیل شده است. بازی دارای 10 مرحله است که کاربران در هر مرحله مأموریتی خاص را باید انجام بدهند.در بخش گالری که بخش چندرسانهای این اپلیکیشن است میتوانید عکسها، فیلمها و همچنین وصیت نامه حاج سید حمید تقویفر را مطالعه کنید.
سردار شهید حاج سید حمید تقویفر دی ماه سال 1393 در سامرا به شهادت رسید. این شهید از جمله فرماندهان و نخبگان نظامی دوران هشت سال دفاع مقدس بود.علاقه مندان به دریافت و نصب این بازی بر روی گوشیهای همراه خود میتوانند به کافه بازار مراجعه کنند.
بسم رب الشهدا والصديقين
سالهاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لبهای خشک و ترک خورده ی بشر تازیانه می زند. آن زمان که دروازه های بهشت باز بود هر کس با حرفه ای خود را به آن باب می رساند و ما نسل سومی ها هم که دستمان در گیر صفر و یک است بابی را گشودیم تا جرعه ای را تا شهادت بنوشیم. افتخار ما اینست که سرباز ولایت فقیه هستیم هرچند دستمان خالیست اما دل های مان پر است از عشق به ولایت.