منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 2020
بازدید کل : 99481
تعداد مطالب : 382
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


تماس با مدیر
پیج رنک گوگل وصیت شهدا

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

چاپ این صفحه قرآن آنلاین

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی

Amargir.net
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 382
:: کل نظرات : 52

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 10
:: بازدید هفته : 56
:: بازدید ماه : 2020
:: بازدید سال : 7894
:: بازدید کلی : 99481
نویسنده : سرباز ولايت
جمعه 30 ارديبهشت 1401

به گزارش از خبرگزاری ایرنا چابهار اولین همایش تجلیل از جهادگران سواحل مَکُران سیستان و بلوچستان روز جمعه با حضور حاج‌حسین یکتا راوی دفاع مقدس و مسوول جمعیت امام‌رضایی‌ها، گروه‌های جهادی، علما و روحانیون اهل سنت و تشیع، فرمانداران، فرماندهان نظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی حوزه سواحل مکُران در چابهار برگزار شد.

ناوسالاریکم پاسدار محمد نوذری فرمانده پایگاه مستقل امام علی (ع) نیروی دریایی سپاه چابهار گفت: برگزاری این همایش با حضور  گروه های جهادی فعال در حوزه سواحل مکران و مسئولان کشوری و لشکری شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، زرآباد و دشتیاری و همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار و به همت گروه جهادی امام علی (ع) چابهار و  در راستای لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب، پیرامون اهمیت و  لزوم کار و حرکت  جهادی در دستور کار قرار گرفت.

در پایان این همایش از تمامی گروه های جهادی فعال و برتر تقدیر و تشکر بعمل آمد و از جناب آقای مصطفی حسنیان فعال جهادی سواحل مکران و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 


:: برچسب‌ها: همایش , سواحل مکران , همایش سواحل مکران , حاج حسین یکتا , جهادگران , مصطفی حسنیان , همایش تجلیل از جهادگران سواحل مکران , چابهار , منطقه آزاد چابهار , بسیج سازندگی کشور , بسیج دانشجویی شهرستان چابهار , مصطفی حسنیان مسئول بسیج دانشجویی , دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
یک شنبه 25 ارديبهشت 1401

به گزارش از روابط عمومی سبکبالان عاشق آیین رونمایی از اثر کتابت شده مصحف شریف به نیابت از لشکر خوبان (شهدای مدافع حرم، سلامت، امنیت و جهادگران) امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در مجموعه فرهنگی حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

 

سردار زهرایی در این مراسم بیان کرد: اینکه یک‌سوم از نویسندگان این قرآن از خواهران بوده‌اند از اتفاقات نیکویی است که در جمهوری اسلامی ایران رخ داده که هم جای تشکر و هم مباهات دارد. ما در دوره آخرالزمان و در محضر قرآن به‌عنوان معجزه آخرالزمان هستیم. قرار نیست که دیگر نبی و معجزه‌ای بیاید و ما تمسکمان باید به امر ولایت و کتاب قرآن باشد.

وی ادامه داد: در این دوره جبهه حق در مقابل استکبار به نوک رویارویی خود می‌رسد و قرار است که همه چیز تمام شود. ما در یک رویارویی همه‌جانبه در مقابل استکبار هستیم. قرار است همه چیز یک جهت شود و خداوند به ما وعده حق داده است که سرزمین به مستضعفین باز می‌گردد و حق پیروز می‌شود.

سردار زهرایی اظهار کرد: هرکدام از جبهه‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده یک ویژگی خاص دارد و مدافعان سلامت، سرداران و سربازان جدید این جبهه بودند. وقتی این جبهه حق شکل گرفت به جهانیان ثابت شد که مدل رفتاری جبهه مدافعان سلامت در ایران اسلامی با همه دنیا متفاوت است. در جاهای دیگر دنیا از کرونا فرار می‌کنند مدافعان ما به سمت کرونا حمله می‌کنند.

علیرضا زالی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تبریک روز جهاد دانشگاهی در این مراسم بیان کرد: خیلی خوشحالم که رونمایی از مصحف شریف امروز در شرایطی است که به همت مدافعین سلامت کشور و پاسداشت خون شهدای سلامت شرایط بسیار مطلوبی را ازنظر کنترل بیماری کرونا داریم. دیروز تعداد فوتی‌ها در کشور تنها به سه نفر رسیده است و در مقایسه با روزهای سخت سال گذشته و امسال قدر زحمات همکاران عزیز و کنشگران سفیدپوش عرصه سلامت را در کنترل نسبی کرونا می‌دانیم.

وی ادامه داد: همه ما امواج طوفنده و خسارت‌بار کرونا را لمس کردیم که با توجه به واکسیناسیون عمومی امروز  دست‌آوردی سترگ و فضایی مطلوب و امیدوارکننده‌ داریم. امیدواریم که به لطف خداوند این شرایط پیوسته و پایدار باشد.

سیدعلی سرابی قائم‌مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم نیز در این مراسم گفت: چند سالی است که این جریان بسیار میمون و مبارک فرهنگی یعنی کتابت قرآن رواج پیدا کرده است. این حرکت از جهات مختلف موضوعیت دارد و فرصتی برای کاتبان و خوشنویسان است تا ارادتی نسبت به قرآن کریم و اهل‌بیت (ع) داشته باشند.

وی ادامه داد: این سومین یا چهارمین کتابتی است که به نیابت از شهدا و اهداء به عتبات عالیات انجام می‌شود که یک جریان فرهنگی باارزش است. این حرکت در راستای تقویت هنر مقدس کتابت قرآن است و رشد خوبی را برای کاتبان ما رقم می‌زند. متأسفانه در یک سده اخیر نسبت به خط نسخ توجه شایسته‌ای نشده است و مورد بی‌مهری قرار گرفته. در این دو دهه اخیر تلاش زیادی برای کتابت قرآن کریم و برای اینکه این خط و هنر مقدس به جایگاه خودش بازگردد انجام شده است. در یک دهه اخیر توانستیم جهش بسیار قابل توجهی کنیم که امیدواریم این توفیق مستدام و مستمر باشد.

اسماعیل رهدار مسئول ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس‌الشموس در این مراسم بیان کرد: برای کتابت این قرآن ۳۰ نفر از کُتّاب نسخ‌نویس کشور تلاش کردند که ۱۱ نفر از این کاتبان خانم هستند. ما از زمان فتحعلی‌شاه قاجار که دختران او قرآن را کتابت کردند دیگر خوشنویس خانم در این رده تا زمان جمهوری اسلامی نداشتیم که به همت مجموعه دارالکتابه مرکز طبع و نشر توانستیم اساتید بزرگواری چون خانم‌ها عبدالله‌پور، میبدی، پورشیرازی و بقیه عزیزان را تربیت کنیم و این اتفاق خوش‌یمن برای بحث کتابت رخ داد.

وی ادامه داد: این قرآن به نیابت از شهدای مدافع حرم تا پیش از شرایط کرونا انجام شده بود که به این بیماری برخوردیم و قرار بود که به حرمین امامین جوادین (ع) در کاظمین تقدیم شود و این موضوع مسکوت ماند و ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

رهدار افزود: در این قرآن صفحه اول به اسم و نیابت حضرت امام خمینی (ره)، صفحه دوم کل شهدای انقلاب اسلامی، صفحه سوم به نیابت از شهید سردار سلیمانی است و این اتفاق تا صفحه ۷۸۷ ادامه دارد. این اثر بر مبنای قرآن خط استاد نیریزی و تبعیت از خط استاد عثمان طه نشده است. شهدای جهادی حدود ۶۰ نفر هستند که تحت عنوان جهادگران آسمانی و اسامی حدود ۳۰۰ نفر از شهدای مدافع سلامت نیز در این قرآن ذکر شده است.

 

 و  در پایان مراسم از دست اندرکاران مجموعه جناب آقای مصطفی حسنیان تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

 

 

 

 


:: برچسب‌ها: آیین , رونمایی , لشکر خوبان , شهدای مدافع حرم , شهدای سلامت , شهدای امنیت , قرآن کریم , آیین رونمایی از اثرکتابت شده مصحف شریف به نیابت از لشکر خوبان , سردار زهرایی , بسیج سازندگی کشور , دانشگاه شهید بهشتی , دکتر علیرضا زالی , سید علی سرابی , مرکز طبع و نشر قرآن کریم , دکتر اسماعیل رهدار , ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس الشموس , اسماعیل رهدار , مصطفی حسنیان , حسنیان ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
یک شنبه 11 ارديبهشت 1401

 

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از چابهار، دریادار دوم پاسدار سردار احمد راستی در مراسم گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس که با حضور مهدی لقمان‌نیا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار، اعضای هیئت‌علمی و کارکنان، جواد سپاهی سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان چابهار و جمعی از مدیران ادارات شهرستان و خانواده شهدا در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه از تمام قدرت خود در راستای تأمین امنیت پایدار منطقه خلیج‌فارس و اخراج کشورهای بیگانه از منطقه استفاده کرده و از توان دفاعی و دیپلماسی خود برای تأمین منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه امروز به همه مردم ایران و منطقه این قول را می‌دهد که در آینده نه‌چندان دور منطقه خلیج‌ فارس را از حضور بیگانگان پاک کرده و تمام منافع این نقطه برای مردم منطقه است.

معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران درباره برنامه‌های آینده نیروی دریایی سپاه در ارتقای توان تجهیزاتی خود در خلیج‌فارس، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را یادآور شد.

 

محمود سینایی رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار هم در این مراسم توضیحاتی درباره رونمایی از تقویم زیست‌محیطی ۱۴۰۱ ارائه کرد و سپس این تقویم توسط مسئولان رونمایی شد.

به گزارش آنا، در این مراسم از خانواده شهدای شهرستان چابهار شهید علی صیاد، شهید عظیم بلوچی و از فرمانده پایگاه دریایی امام علی (ع) نیرو دریایی سپاه و از دانشجو مصطفی حسنیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به‌عنوان طراح تقویم زیست‌محیطی قدردانی شد.

 

 

 


:: برچسب‌ها: خلیج فارس , خلیج همیشه فارس , شهرستان چابهار , مراسم گرامیداشت خلیج فارس , مراسم گرامیداشت دهم ادریبهشت , خانواده شهدا , شهدای چابهار , مصطفی حسنیان , تقویم , زیست محیطی , تقویم زیست محیطی , دانشگاه آزاد شهرستان چابهار , محیط زیست چابهار , مهندس جواد سپاهی , فرمانداری ویژه چابهار , مهندس مصطفی حسنیان ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
پنج شنبه 2 فروردين 1401

 

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد را به تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض میکنیم و سالی سرشار از برکت و معنویت را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شما عزیزان مسئلت داریم .

 

 

 

 


:: برچسب‌ها: عید , عید نوروز , پیام عید نوروز , متن سال نو , متن تبریک عید , متن ادبی تبریک سال نو , متن عید نوروز , تبریک عید نوروز , سبکبالان عاشق , نوروز 1402 ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
جمعه 7 آبان 1400

"یا امام رضـــــــــــا" اگر بناست که لطف کسی به ما برسد خدا کند فقط از جانب شما برسد

نخواه منت بیگانه بر سرم باشد خوش است خیر همیشه از آشنا برسد

از آستان رضا (ع) هرچه می رسد بی شک بدون واسطه از محضرخدا برسد... .

گر قرار است کسی ضامن ما بشود آن شاه خراسان شود خوب است.

 

خداوند را شاکرم که توفیقی نصیبمان کرد درمورخ 1400/07/23 شب آغاز ولایت و امامت و زعامت آخرین سحاب رحمت و بیگانه ذریه ذخیره دودمان آل طاها حضرت مهدی موعود (عجل الله فرجه الشریف)در زیر سایه امام رئوف امام مهربانی ها علی بن موسی الرضا و عنایت بزرگ مادر سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) فصل جدیدی از زندگی مشترک خودمان را در صحن و سرای حرم رضوی با توکل بر خداوند بزرگ آغاز کردیم که با عنایت بزرگ پدر و مادران همراه بود و بهترین زحمت ها را در زندگی برایمان کشیدند. دستشان را می بوسیم....

من و همسرم دوست داشتیم زندگیمان با نام و یاد خاطره شهدای مدافع حرم برگزار شود و با یکدیگر تصمیم گرفتیم میزان مهریه خودمان را 1 جلد کلام الله مجید و ی شاخه نبات به نیت مادران حضرت زهرا(س) و زیارت مزار 72 شهید مدافع حرم به نیت 72 شهید دشت کربلا تعیین کردیم و در کنار خانواده هایمان دایی ،خاله ،عمو ، داداش ها ،خواهرها و در جوار حرم امام رضا(ع) خطبه عقد خوانده شود.


:: موضوعات مرتبط: دل نوشته , ,
:: برچسب‌ها: عقد حرم , حرم , عقد , عقد حرم امام رضا , مصطفی حسنیان , مراسم عقد , سیستان , حسنیان , امام رضا , شیخ طوسی , عقدحرم , مدافع حرم , مهریه , مهریه مدافعان حرم ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
دو شنبه 8 شهريور 1400

 

معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری دفتر بسیج دانشجویی چابهار برگزار می کند:

نشست تخصصی نگاهی به وقایع اخیر افغانستان

سخنران: دکتر مجتبی نوروزی

کارشناس مسائل سیاسی افغانستان

مصطفی حسنیان

کارشناس دفتر بسیج دانشجویی شهرستان چابهار

تاریخ برگزاری: چهارشنبه 10 شهریورماه 1400

زمان:ساعت 20 به وقت تهران

با تشکر از:

دفتر بسیج دانشجویی شهرستان چابهار

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

دانشگاه بین الملل شهرستان چابهار


:: برچسب‌ها: بسیج , دانشجویی , سیاسی , افغانستان , نشست تخصصی مسائل افغانستان , وبینار افغانستان , دکترمهدی نوروزی , مصطفی حسنیان , بسیج دانشجویی چابهار , دانشگاه دریانوردی چابهار , دانشگاه بین الملل چابهار , چابهار , سواحل مکران , وبینار ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
شنبه 18 بهمن 1399

با سلام و احترام خدمت بازدیدکنندگان گرامی

 

عنوان مقاله:کاربرد مطالعات زمین شناسی دریا در آمایش دفاعی نظامی دریای عمان

دومین کنفرانس ملی صنعت،تجارت و علوم دریایی دانشگاه علوم و فنون خرمشهر

نویسنده مقاله؛مصطفی حسنیان

دانشجویی کارشناسی اقیانوس شناسی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

جهت دریافت اینجا کلیک کنید.


:: برچسب‌ها: مقاله , دریانوردی , مقاله پژوهشی , کنفرانس ملی , کاربرد مطالعات زمین شناسی , دریا , آمایش دفاعی , نظامی , دریای عمان , دانشگاه دریانوردی چابهار , اقیانوس شناسی , مصطفی حسنیان ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
یک شنبه 1 تير 1399

 تصویر فوق در سال 1394 در کنار دوستان و همکلاسی های عزیز در سال چهارم دبیرستان در کنار استاد گرامی و بزرگوار استاد سنجرانی یکی از بهترین استادها بودند که انشالله هر جایی هستند برایشان آرزوی سلامتی و توفیق عمر با عزت داریم این عکس در مدرسه دبیرستان شبانه روزی امام خمینی(ره)تیمورآباد گرفته شده است که یادآور چهار سال سخت کوشی و درس خواندن است و از همه عزیزان و معلمان عزیز از تصمیم قلبم تشکر میکنم که به ما در کنار آموزش درس زندگی دادند.

 


:: برچسب‌ها: دبیرستان , هامون , آموزش و پرورش , شبانه روزی , دبیرستان امام خمینی , تیمورآباد , اسماعیل قنبر , دبیرستان تیمورآباد , اموزش و پرورش هامون , محمدآباد , هامون ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
سه شنبه 27 خرداد 1399

این پاورپوینت در 18اسلاید طراحی شده است در این پاورپوینت نتایج عملیات،استعداد دشمن پیام امام خمینی(ره) در پی عملیات والفجر10،منطقه عملیات،مراحل عملیات،اهداف عملیات،شرح عملیات،طرح عملیات،قوای خودی و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد عملیات غرور آفرین والفجر 10در این پاورپوینت درج شده است امیدوارم مورد رضایت شما عزیزان قرار گیرد …

 

 

       

 

 

لطفا جهت دانلود کلیک کنید.


:: برچسب‌ها: پاور پوینت , عملیات , عملیات والفجر 10 , والفجر 10 , حلبچه , دفاع مقدس , عملیات والفجر , مقام معظم رهبری , محسن رضایی , شرح عملیات , وبلاگ مصطفی حسنیان , سبکبالان عاشق ,
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
دو شنبه 8 ارديبهشت 1399

 

اردوی فرهنگی زیارتی حرم امام رضا(ع) یکی از بهترین  و بزرگ ترین اردو مشهد مقدس بود که به همت پایگاه بسیج شهید ابراهیمی ناحیه سپاه هامون برگزارگردید/

این اردو از بین نوجوانان روستای اسماعیل قنبر ، روستای درویشعلی و روستای کرمی بود که خاطرات خوبی برا این نوجوانان تداعی کرد.

ضمنا از برگزار کننده این اردو فرهنگی جناب اقای حیدری کمال تشکر و قدردانی را داریم و ارزو موفقیت برایشان داریم

 

 

 

 

 


:: برچسب‌ها: زیارت , مشهد مقدس , اسماعیل قنبر , روستای کرمی , روستای درویشعلی , اردو , زیارتی , مشهد , فرهنگی , پایگاه بسیج شهید ابراهیمی , خاطرات , روستا , نوجوانان , حیدری , حرم , امام رضا , وبلاگ مصطفی حسینیان ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
دو شنبه 8 ارديبهشت 1399

شهید عبدالرسول رهدار، دوم فروردین 1338، در شهرستان زابل به دنیا آمد. پدرش اسماعیل، کارگر ذوب آهن بود و مادرش زینب نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی درس خواند و دیپلم گرفت. از سوی ژاندارمری در جبهه حضور یافت. بیست و یکم خرداد 1360، با سمت فرمانده دسته در باختران هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش گلوله به شکم، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای بهشت زهرای شهرستان تهران واقع است.

 

شهید عبدالرسول راهدار فرزند اسماعیل در بیست و ششم دی ماه 1338 در شهرستان زابل متولد شد. آنها دو برادر و دو خواهر بودند. پدرش کارگر کارخانه ذوب آهن و مردی بسیار پر تلاش و زحمتکش بود.پ
پس از سپری نمودن دوران خردسالی برای کسب علم و دانش به مدرسه رفت با تلاش و پشتکار فراوان توانست مدرک دیپلم خود را اخذ نماید . او فردی بسیار کوشا و فعال بود . اخلاقی بسیار نیکو و پسندیده داشت و به بزرگتر ها با خصوص پدر و مادرش احترام زیادی می گذاشت.
 
 با وجود جنگ تحمیلی ایران و عراق و مشاهده وضعیت نابسامان کشورشان برای اینکه یک وجب از خاک ایران بدست مزدوران عراقی نیفتد از طریق ژاندارمری ثبت نام نموده و به منطقه جنگی اعزام شد و مسئول فرمانده دسته شد.
 
 او به امام خمینی علاقه زیادی داشت و همیشه گوش به فرامین ایشان بود. تا اینکه پس از چندی برای ماموریت به سیستان و بلوچستان داوطلب شد و در تاریخ هفدهم خرداد 1360، پس از درگیری ومقاومت با دشمنان بر اثر اصابت تیر به ناحیه شکم در منطقه جنوب باختران به درجه رفیع شهادت که همانا آرزوی دیرینه اش بود نائل گردید . پیکر پاک و مطهر او را پس از تشیع جناره ای با شکوه و در بهشت زهرا تهران به خاک سپردند . 
روحش شاد – یادش گرامی

 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: زندگينامه شهدا , ,
:: برچسب‌ها: شهید , شهید عبدالرسول رهدار , عبدالرسول رهدار , روستای اسماعیل قنبر , کدخدا اسماعیل رهدار , زندگینامه , زندگینامه شهدا , وصیت نامه , وصیت نامه شهدا , شهدا , متن در مورد شهدا , وبلاگ مصطفی حسینیان ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
دو شنبه 8 ارديبهشت 1399

کدخدا غلامرضا راهدار بزرگ طایفه راهدار فرزند کدخدا علی

پدر شهیدان پرویز و حسین راهدار ساکن روستای اسماعیل قنبر

هر جا اثر شهید باشد
دل همسفر شهید باشد
جاری به فضای محفل ما
عطر پدر شهید باشد
در بزم غم پدر نشستیم
بر ما نظر شهید باشد
اشک است که آمده به پرواز
یا بال و پر شهید باشد
در سینه نشسته شعله غم
در دل شرر شهید باشد
امروز فروغ محفل ما
چشمانِ تر شهید باشد
گردد چو شهید جاودانه
این هم ثمر شهید باشد
دارد به بهشت مُلک جاوید
هر کس پدر شهید باشد
هر واژه به دفتر تو “یاسر”
گلگون گهر شهید باشد

عکس شهید پرویز راهدار

شهید پرویز راهدار در سال ۱۳۴۴در یکی از روستاهای شهرستان زابل به نام روستای اسماعیل قنبر متولد شد پس از طی تحصیلات دوره ابتدایی وارد آموزشگاه گروهبانی شدو باطی دوره آموزش به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمدو از همین طریق به جبهه نبردعلیه باطل اعزام شد سرانجام پس از سه سال حضور مستمر در میادین نبرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره بعثی در تاریخ ۵/۳/۱۳۶۵به فیض عظیم شهادت نایل آمد.

 

منزل قدیمی پدر شهید

 


:: موضوعات مرتبط: خاطرات شهدا , ,
:: برچسب‌ها: شهید , شهیدان , شهید راهدار , کدخدا , غلامرضا راهدار , شهید پرویز راهدار , پرویز , بزرگ طایفه , اسماعیل قنبر , طایفه راهدار , سیستان , پدر شهید , وبلاگ مصطفی حسینیان ,
:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
یک شنبه 24 شهريور 1398
 
 
 
 
 
 
 
 
 
روایتی کوتاه از زندگی شهید مدافع حرم «عباس دانشگر»:

مادر شهید: عباس من برای مردن حیف بود، او «باید» شهید می‌شد/ هنگام دفن پیکرش به او گفتم شیرم حلالت که سربلندم کردی/ همرزم شهید: پیکرش را میان دیوار و ماشین سوخته پیداکردیم با همان انگشتر یادگاری!

قرارگاه فرهنگی سبکبالان عاشق

عباس دانشگر، جوان مؤمن انقلابی، یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه امام حسین بود که در سن 23 سالگی در حالی که تازه دو ماه از نامزدیش می‌گذشت، وقتی به سوریه رفت مادر هنوز امید به برگشت پسر دارد. روزهایی که عباس در سوریه داشت از اسلام دفاع می‌کرد، مادر عباس مشغول تدارک مراسم جشن عقد او بود. همه خریدها را انجام داده و حتی نقل را برای پاشیدن بر سر عروس و داماد مهیا کرده بود. نقلی که نثار پیکر پاک عباس شد. به گفته  مادر" گویی خدا می‌خواست فرزندم را بیازماید" و چه خوب  این آزمون را پشت سر گذاشت. به سراغ مادر شهید رفتیم تا راه تربیت فرزندانی مهدوی و زینبی را برای من و شما مادران ایران زمین بگشاید.

 

 

 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: زندگينامه شهدا , ,
:: برچسب‌ها: شهید , شهید مدافع حرم , مدافع حرم , شهید عباس دانشگر , عباس دانشگر , مادر شهید , خاطرات شهید مدافع حرم , دانشگر , سوریه , زندگینامه شهدای مدافع حرم , زندگینامه شهدا , سپاه پاسداران , سبکبالان عاشق , وبلاگ مصطفی حسینیان ,
:: بازدید از این مطلب : 911
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
شنبه 23 شهريور 1398
شهید حسین همدانی به سبب هدایت و شهید حسین همدانی از شهدای مدافع حرم مطهر حضرت زینب (س)، در سال 1329 و در شهرستان همدان دیده به جهان گشود.


وی در همان سال های آغازین جوانی با حضور در محضر آیت الله شهید مدنی به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پرداخت. سردار همدانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پایه‌گذار و موسس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همدان بود. در کارنامه درخشان این شهید بزرگوار سوابق و مسئولیت های بسیار و چشمگیری دیده می‌شود. همچنین وی مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری بوده که به سبب هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس آن را دریافت کرده است.

 


سردار حسین همدانی آخرین ماموریتش، دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) و کمک به مردم سوریه برای رهایی از دست گروهک صهیونیستی تکفیری داعش بود که در همین راه و در حالی که 61 سال از عمرت بابرکتشان می گذشت، در تاریخ 16 مهر 1394 دعوت حق را لبیک گفته و به شهادت رسیدند.


* خاطراتی از شهید همدانی:

** پسر شهید همدانی در مشهد گفت: پدرم در وصیت نامه خود یک پیشنهاد خوب دارند و آن اینکه اگر امکان داشت، هر شخصی که وصیت‌نامه من را می‌خواند، برای من یک روز نماز و روزه به جای آورد که اگر در آن عالم در کنار هم بودیم جبران کنم.
 
** فردای عید غدیر بود. قرار بود قبل از اعزام مجددش و رفتن به ماموریت به کارهای اداری و غیر اداری بپردازد و سر و سامانش بدهد. مدتی در اتاق مشغول بودم. جانمازش مانند همیشه رو به قبله باز بود. بلند شدم و بیرون رفتم. چشم هایم از تعجب گرد شد؛ حاج آقا جلوی در فریزر بود و مشغول تمیز کردن آن! گفتم: مگه شما بیرون نبودید؟ کی آمدید من متوجه نشدم؟! چرا زحمت می کشید؟ نگذاشت حرفم را ادامه بدهم؛ لبخندی زد و گفت: دیدم کمرت درد می کند، گفتم قبل از رفتن دستی به این فریزر بکشم شما اذیت نشی...

 


** سردار همدانی نمونه واقعی یک انسان کامل به شمار می‌رفت. با دشمنان و دوستانش بزرگ‌منشانه برخورد می‌کرد و اگر کسی اشتباه و خطایی می‌کرد، سردار همدانی به راحتی از آن چشم می‌پوشید. نگاه پدرم به دنیا نگاهی نبود که درگیر دنیا باشد و چیزی را برای خود نخواست و معتقد بود دنیا محل گذر و عبور است و در زندگی و رفتار خود این مسئله را همیشه رعایت می‌کرد. مدتی قبل از رفتنشان با پدرم دیدار داشتم و ایشان به خانواده‌ گفتند که شاید این آخرین ماموریتم باشد. مادرم هم به ایشان گفت من به شرطی با این ماموریت موافقم که اگر شهید شدی، من را نیز شفاعت کنی. پدرم در آخرین دیدار خود حتی تاکید کردند اگر من شهید شدم، من را همدان به خاک بسپارید و ما نیز با دلخوری به وی می‌‌گفتیم سردار نزد ما حرفی از رفتن نزن.

 


بخشی از وصیت‌نامه شهید حسین همدانی:

«خدا را هزاران بار شکر به خاطر نعمت‌هایش، نعمت زندگی در هشت سال دفاع مقدس، زندگی با مجاهدینی که محبوب خدا بودند و میهمان خدا شده‌اند. زندگی در کنار ملتی که خوش درخشیدند و در مقابل همه توطئه‌ها و فشارهای سنگین دشمنان تسلیم نشدند و مدل شدند، نمونه شدند در بین ملت‌ها، که سرآمد همه آنها پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان گرانقدر ما هستند. چه افتخاری بالاتر از آنکه آزادگان ما و جانبازان ما و خانواده مقاومشان صبر را شرمنده کردند و 10 سال در اردوگاه‌های حزب بعث، صفحه زرین بر تاریخ این ملت نگاشتند. جانبازان ما با تحمل دردهای فراوان حجت را بر ما تمام کردند که باید مقاومت را ادامه داد.

خدای بزرگ را شکر به خاطر نعمت‌ برخورداری از ولایت، ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع). مگر می‌توان از نعمت بزرگی که خدای مهربان به ما داده برآییم. نعمت ولایت فقیه، امام بزرگوارمان، آن پیر جمارانی؛ نعمت جانشین خلف آن، علی زمانمان که ادامه‌ دهنده همان راه و کاروان انقلاب را چه مدبرانه و زیبا از همه گردنه ها و کمین ها عبور می دهد اما نه، باید بیش از این شاکر باشیم نه زبانی، بلکه عملی مثل شهیدانمان لبیک بگوییم.»‎

روحش شاد و یادش گرامی.


:: موضوعات مرتبط: زندگينامه شهدا , ,
:: برچسب‌ها: شهید , سردار , همدانی , سوریه , شهادت , سردار همدانی , زندگینامه , زندگینامه شهید همدانی , سبکبالان عاشق , وبلاگ مصطفی حسینیان ,
:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
شنبه 23 شهريور 1398

 

عالم همه قطره و دریاست حسین، خوبان همه بنده و مولاست حسین، ترسم که شفاعت کند از قاتل خویش، از بس که کَرَم دارد و آقاست حسین

 

پرسیدم: از حلال ماه، چراقامتت خم است؟ آهی کشید و گفت:که ماه محرم است. گفتم: که چیست محرم؟ با ناله گفت:ماه عزای اشرف اولاد آدم است.

 

آبروی حسین به کهکشان می‌ارزد، یک موی حسین بر دو جهان می‌ارزد، گفتم که بگو بهشت را قیمت چیست، گفتا که حسین بیش از آن می‌ارزد

 

ماه خون ماه اشک ماه ماتم شد، بر دل فاطمه داغ عالم شد. فرا رسیدن ماه محرم را به عزادارن راستینش تسلیت عرض میکنم.

 

عالم همه محو گل رخسار حسین است، ذرات جهان درعجب از کار حسین است. دانی که چرا خانه‌ی حق گشته سیه پوش، یعنی که خدای تو عزادار حسین است

 


:: برچسب‌ها: اس , اس ام اس , پیامک , محرم , حسین , عاشورا , ویژه محرم , متن , محرم98 , سبکبالان عاشق , هامون , وبلاگ مصطفی حسینیان ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
پنج شنبه 26 اسفند 1397

 

شهید بزرگوار امید شیبانی فرزند:حسینعلی در سحرگاه بیستم ویکم آبان ماه سال 1367در شهرستان چابهار در خانواده ای مذهبی،در دامان مادری متقی،دیده به جهان گشود.باتوجه به اینکه بعنوان اولاد ارشد خانواده با برادر وخواهر همانند استوانه ای قوی از ابتدای نوجوانی جهت ایجاد وفاق و همدلی بین اعضای خانواده اقدام میکرد.

شهید برای فراگیری علم و دانش دوران تحصیلات ابتدائی را در مدرسه شهید عرب موذن واقع در بلوار توحید چابهار گذراند،تحصیلات راهنمایی را همانند همسالان خود درون مدرسه رستگاران چابهار سپری کرد. در همان دوران به عضویت پایگاه بسیچ مسجد امام حسین(ع) درآمد و از آن زمان به بعد هیچگاه مسجد و پایگاه بسیج را رها نکرد،و از طریق پایگاه به دوره های آموزشی تکاوری اعزام شد.

شهید علاقه زیادی به برگزاری نماز جمعه داشت به همین دلیل امام جمعه محترم از او برای امنیت و حفاظت نمازگزاران استفاده میکرد.از همان دوران طفولیت اخلاق بسیار خوش در برخورد با همه افراد زبانزد همگان بود،اخلاص ایشان در انجام عبادات،رعایت احترام کامل به اعضای خانواده ، به خصوص تسلیم محض در برابر پدر و مادر و دوستداری اهل بیت و یاران امام حسین(ع)یکی از شاخص ترین خصال نیکوی ایشان بود که حتی در لحظه شهادت ذکر یا حسین را بر زبان خود جاری داشت.

دوران دبیرستان را با توجه به علاقه شدید به رشته های فنی و انتخاب رشته مکانیک موتورهای دریایی را درون دبیرستان فاروق اعظم چابهار به پایان رسانید.در دوران دبیرستان علاقه خاصی به ورزشهای رزمی داشت تا آخر توانست مدال برنز استانی رشته کاراته را اذان خود کند.

بعد از اتمام دورن دبیرستان به خدمت مقدس سربازی رفت و پس از طی دو سال خدمت در سپاه شهرستان بنت نیکشهر به پایان رساند.در همان زمان بود که پدر باز نشسته شد ، لذا امید به عنوان فرزند بزرگ خانواده جایگزین پدر در امورات زندگی شد.برادر شهید میگوئید در همان زمان بود ،که به پیشنهاد فرمانده پایگاه بسیج وارد پایگاه دریایی امام علی(ع)شد. و پس از طی مراحل استخدام در تاریخ25/07/1388به دوره های آموزشی اعزام شد.چند ماهی نگذشت که پس از فراگیری علم وفنون پاسداری در تاریخ28/09/1388وارد مجموعه پایگاه دریایی امام علی(ع) نیروی دریایی سپاه شد و تلاش های خستگی ناپذیر آن عزیز سفر کرده ، حین خدمت موجب آن شد تا بارها و در مقاطع مختلف مکررا مورد تشویق از سوی فرماندهان مافوق خود قرارگیرد.

 در انجام کارهای محوله ضمن رعایت سلسله مراتب نظامی،که با خلق نیکو و تواضع با نیروها و همکاران خود برخورد میکرد.تا اینکه یکشنبه هشتم اسفندماه سال1389بعد از مراسم صبحگاه و رژه میدانی که درون پایگاه دریایی امام علی(ع)برگزار شد.طبق روال هر روز به محل کار خود رفت درآن همان روز  بود که با توجه به جا به جای یگان مربوطه ، در حال حرکت با لیفتراک بود که ناگهان آرام آرام به سرعت گیر نزدیک شد و تیغه های لیفتراک به آسفالت جاده گیر می کند و باعث برهم زدن تعادل و افتادن لیفتراک بر روی وی میشود در همین هنگام بودکه بعد از ذکر شهادتین با ذکر یا حسین دار فانی را وداع گفت.


:: موضوعات مرتبط: زندگينامه شهدا , ,
:: برچسب‌ها: شهید , شهید امید شیبانی , امید شیبانی , زندگینامه شهید امید شیبانی , شیبانی , چابهار , پایگاه دریایی امام علی(ع) , سبکبالان عاشق , وبلاگ مصطفی حسینیان ,
:: بازدید از این مطلب : 750
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
جمعه 5 مرداد 1397

من از تراکم سیاه ابرها می ترسم ...
و هیچ کس مهربانتر از تو نیست صدا می زنم ...
کجاست آن یوسف گمگشته مهربانی که چراغ هدایت به دست در زمین دادگری کند ؟
کجاست مهـدی ... ؟
مرا در یاب ...
در انتظارت هستم و خواهم بود ... بیا ...
مهدیا دل شکسته ام را به تو می سپارم ... دلدارم تو باش

"اللهم عجل لولیک الفرج"


:: برچسب‌ها: دلتنگی , جمعه , عصر , امام زمان , مهدی , اس ام اس , پیامک , متن دلتنگی , امام زمان (عج) , سبکبالان عاشق , وبلاگ مصطفی حسینیان ,
:: بازدید از این مطلب : 563
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
پنج شنبه 4 مرداد 1397

باز باران با ترانه

با نوایی از خراسان

میخورَد بر بامِ قلبم

السلام ای شاه خوبان

اشکبار شوق یارم

بیقرارِ بیقرارم

خانه موسی بن جعفر

شد گل افشان از حضورش

چشم نجمه گشته روشن

از فروغ فوق نورش

باز آمد نوبهاری

بر زمین از لطف یزدان

نسل هفتم را خدا زد

گوییا بر نام ایران

شد خراسان کوی جانان

از شمیم و عطر قرآن

یا رضا جان یا رضا جان

 میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان ولایت امام رضا(ع) مبارک باد.


:: برچسب‌ها: ولادت , هشتم , امام رضا , امام , امام هشتم , ولادت امام هشتم , ولادت امام رضا(ع) , سبکبالان عاشق , وبلاگ مصطفی حسینیان ,
:: بازدید از این مطلب : 642
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
چهار شنبه 2 اسفند 1396

 

سلام امام زمانم.....

روزگارم با شما بسیار زیبا میشود.........

خادم کویت یقین محبوب زهرا میشود..........

آبرو اعتبارم ز الطاف شماست...........

در پناه تو یقین یک قطره دریا میشود.......

 

 


:: برچسب‌ها: شعر , شعر در مورد امام زمان , امام زمان , حضرت مهدی , ولادت , ولادت امام زمان , دریا , قطره , سبکبالان عاشق , زهرا , حضرت فاطمه الزهرا , شهادت , شهادت حضرت زهرا , وبلاگ , اس ام اس , اس ام اس دلتنگی , دلتنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سرباز ولايت
سه شنبه 12 دی 1396

 
اختصاصی وبلاگ سبکبالان عاشق
مابچه‌های انقلابیم
یادگاران خمینی
وارثان شهدا
ماهنوزهم انقلابی هستیم و علیه انقلابی‌ها
نمی‌توان انقلاب کرد!
آقاجان!
سوگندبه خون فاطمیون مااهل کوفه نیستیم
«علی» تنهابماند..
 

:: موضوعات مرتبط: ولايت فقيه , ,
:: برچسب‌ها: انقلاب , رهبر , رهبری , ولایت فقیه , فتنه , سبکبالان عاشق ,
:: بازدید از این مطلب : 564
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
بسم رب الشهدا والصديقين سالهاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لبهای خشک و ترک خورده ی بشر تازیانه می زند. آن زمان که دروازه های بهشت باز بود هر کس با حرفه ای خود را به آن باب می رساند و ما نسل سومی ها هم که دستمان در گیر صفر و یک است بابی را گشودیم تا جرعه ای را تا شهادت بنوشیم. افتخار ما اینست که سرباز ولایت فقیه هستیم هرچند دستمان خالیست اما دل های مان پر است از عشق به ولایت.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما در مورد وب سايت سبكبلان عاشق؟

پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سبكبالان عاشق  آدرسwww.shaied-ebrahimi.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.